راه اندازی روی vps

نکات استفاده از ربات ها در سرورهای مجازی (VPS)

به اشتراک گذاری این مطلب در:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب این محتوا

مختصری درباره سرورهای مجازی

سرور مجازی در حقیقت یک کامپیوتر است که در یک مکانی نگهداری می شود، همیشه به برق و اینترنت متصل بوده و برای مدت محدود به شما اجاره داده می شود. سرور مجازی همانند یک سیستم خانگی، شامل RAM، CPU و حافظه ی مختص به خود بوده و با یک PC قدرتمند فرق چندانی ندارد. می توان بر روی سرور مجازی هر نوع سیستم عاملی را نصب کرد (نظیر ویندوز، مکینتاش، لینوکس و …) اما از آنجاییکه این سیستم مجازی بصورت فیزیکی در دسترس شما نیست برای اینکه بتوانید با آن کار کنید باید از طریق اینترنت و با استفاده از برنامه هایی مانند ریموت دسکتاپ (Remote Desktop) به آن وصل شوید تا صفحه آن بصورت واقعی در دسترس شما قرار بگیرد. در تصویر زیر نمایی از یک سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز را مشاهده می کنید که من با Remote Desktop به آن وصل شده ام

اگر درباره برنامه Remote Desktop هیچگونه اطلاعاتی ندارید، می توانید از طریق جستجو در گوگل اطلاعات لازم را کسب نمایید.

پس از اتصال به سرور مجازی از طریق ریموت دسکتاپ، می توانید با استفاده از ماوس و کیبورد؛ هر عملی که می خواهید را در آن انجام دهید.

نکته ۱: سرور مجازی اجاره ای است و معمولا بصورت ماهانه اجاره داده می شود اما برای تهیه آن باید عبارت ( خرید سرور مجازی ) را در گوگل جستجو نمایید تا به سایت های ارائه دهنده سرور مجازی هدایت شوید.

نکته ۲: اگر سخت افزار سرور مجازی در کشور ایران باشد در سایت های خرید سرور مجازی اصطلاحاً به آن “سرور مجازی ایران” گفته می شود که IP ارائه شده بر روی آن نیز، ایرانی می باشد.

استفاده از نرم افزار کاربر مجازی در سرورهای مجازی

بطور کل ربات های نارنجی به راحتی بر روی سرورهای مجازی که دارای سیستم عامل ویندوز باشند نصب می شود ( ویندوز سرور ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ و ویندوز XP تا ۱۰ ) و مشکلی در روند اجرای آن پیش نمی آید.

فقط یک نکته در رابطه با کارهایی که مستقیماً از ماوس و کیبورد استفاده می کنند وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید؛ آن نکته اینستکه با بستن برنامه Remote Desktop، سرور مجازی به حالت Lock Screen رفته و فعالیت های ماوس و کیبورد با خطا مواجه خواهند شد، یعنی در صورت استفاده از برخی ربات ها بر روی سرور مجازی که در آن ربات مداوم با ماوس و کیبورد در حال انجام کار است شما نمی توانید با برنامه Remote Desktop آن را تنظیم کرده و بعد برنامه Remote Desktop را ببندید تا کارها ادامه یابند؛ زیرا بعد از بستن Remote Desktop، برنامه با خطا مواجه شده و کار متوقف می شود.

راه حل اینستکه شما از سرورهای مجازی استفاده کنید که علاوه بر Remote Desktop، راه های اتصال دیگری نظیر VNC Viewer یا VMWare Client نیز داشته باشند؛ این برنامه ها بر خلاف ریموت دسکتاپ، بعد از اینکه بسته شوند، سرور مجازی را به حالت Lock Screen نـمی برند و نرم افزار کاربر مجازی نیز دچار هیچ مشکلی نخواهد شد و به کار خود ادامه خواهد داد.
بنابراین قبل از تهیه سرور مجازی، حتماً (از طریق چت و گفتگو با کارشناسان فنی ارائه دهنده سرور مجازی) از وجود روش های اتصال VNC یا VMWare اطمینان حاصل کنید.

برخی مزایای استفاده از سرور مجازی

روشن بودن همیشگی بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه برای مصرف برق
اتصال پرسرعت و دائمی به اینترنت بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه برای اینترنت
اجاره سخت افزارهای قدرتمند با هزینۀ معقول، بجای پرداخت هزینه سنگین خرید آن ها

بازکردن چت