مقایسه اتوماسیون سنتی و RPA

مقایسه اتوماسیون سنتی و RPA

به اشتراک گذاری این مطلب در:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب این محتوا

در اتوماسیون سنتی کاربر باید درک عمیقی از برنامه هدف داشته باشد اما در RPA ربات می داند که چه کاری باید انجام شود و دیگر نیازی نیست کاربر پیچیدگی سیستم را بشناسد . اتوماسیون سنتی کاملاً وابسته به برنامه نویسی و کد نویسی است و از یکپارچه سازی برای ادغام سیستم های مختلف استفاده می کند. در حالیکه RPA هیچ وابستگی ای به کدها ندارد.

تفاوت دیگر اتوماسیون سنتی با RPA این است که اتوماسیون سنتی وابستگی زیادی به ماشینها و تکنولوژی دارد. به عنوان مثال زمانی که می خواهیم اتوماسیون فرایند محاسبه اعداد را پیاده سازی کنیم به ماشین حساب احتیاج داریم اما در RPA فرایند ورود اعداد و محاسبات به صورت خودکار انجام می شود.

مقایسه اتوماسیون سنتی و RPA

ویژگی های اصلی RPA :

  • نرم افزار کدگذاری شده رایانه ای
  • الگوبرداری شده از رفتار انسانی
  • نیروی کار مجازی که توسط عملیات تجاری کنترل می شود.
  • چابک و غیرتهاجمی با معماری فناوری اطلاعات موجود کار می کند.
  •  

ربات‌ها قادرند بسیار سریع‌تر از انسان‌ها، به صورت ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، بدون خستگی و کوچک‌ترین خطا یا اشتباه، بدون دخل و تصرف در ثبت اطلاعات، بدون افت کیفیت و بدون نیاز به حقوق یا مرخصی برای سازمان‌ها کار کنند که مزایای چشمگیری را برای یک سازمان به همراه خواهد داشت

RPA سازمان ها و شرکت ها را قادر می‌سازد تا هزینه های نیروی انسانی و خطاهای انسانی را کاهش دهند. ربات ها به طور معمول آسان و کم هزینه پیاده سازی می‌شوند و به هیچ نرم افزار سفارشی یا یکپارچه سازی سیستم های عمیق نیازی ندارند. فرایند کسب و کار یک فرایند پیچیده است و معمولا باید برای آن وقت زیادی صرف کنید. RPA یا همان اتوماسیون فرایند رباتیک درواقع مراحل غیر ضروری در طی روند کسب و کار را از پیش رو بر می‌دارد.

 
 

 

حذف هزینه‌ها و خسارات ناشی از اشتباهات انسانی، به خاطر اجرای بدون اشتباه امور بوسیله ربات

 

تسریع امور و افزایش بازدهی و بهره وری کلی سازمان بخاطر کار ۲۴ ساعته ربات‌ها بدون خستگی و افت کیفیت

 

 

کاهش پرسنل با جایگزین کردن ربات بجای انسان و آزاد کردن وقت متخصصین برای انجام امور مهمتر و فنی‌تر
کاهش پرسنل با جایگزین کردن ربات بجای انسان و آزاد کردن وقت متخصصین برای انجام امور مهمتر و فنی‌تر
جلوگیری-از-تقلب
جلوگیری از تقلب و دستکاری در ثبت اطلاعات، با سپردن امور ثبتی به ربات‌ها

ربات های RPA  با سیستمهای قدیمی موجود در هر بخش ارتباط برقرار میکنند. این ربات ها پس از وارد کردن شناسه و رمز ورود، میتوانند مانند کارمندان منابع انسانی کار کنند.

تحلیلگران می توانند با متخصصان عملیات تجاری برای “آموزش” و پیکربندی نرم افزارها همکاری نمایند. زیرا این نرم افزارها می توانند با توجه به ماهیت غیرتهاجمی خود بدون برنامه نویسی یا ایجاد اختلال در بستر اصلی فناوری به کارگرفته شوند.

RPA-یا-ربات-های-نرم-افزاری-2
یک فرایند قبل و بعد از اجرای RPA

ادغام فن آوری های شناختی با RPA این امکان را ایجاد خواهد کرد تا بتوان از اتوماسیون در فرایندهایی که نیاز به درک یا قضاوت دارند نیز استفاده نمود. بطور نمونه با افزودن پردازش زبان طبیعی، فن آوری چت بات، تشخیص گفتار و فناوری پردازش تصویر، رباتها قادر هستند اطلاعات را استخراج نموده و آنها را به صورت اصوات گفتاری، متنی یا تصاویر برای پردازش در مرحله بعدی ساختارسازی نمایند. بنابراین یادگیری ماشینی می تواند الگوها را تشخیص داده و پیش بینی هایی را در مورد نتایج فرایند ارائه نماید و به RPA  در اولویت بندی اقدامات کمک کند.

 

RPA شناختی توانایی هایی به مراتب بالاتر از اتوماسیون اولیه دارد و میتواند نتایج تجاری مانند رضایت بیشتر مشتری، خطای کمتر کمتر و افزایش درآمد را به ارمغان بیاورد.

ربات-های-نرم-افزاری-یا-RPA
RPA به همراه ابزار شناختی راهکاری جذاب و موثر برای خودکارسازی فرآیندها

به طور بالقوه، ربات ها می توانند به صورت خودکار به اندازه ۴۰ درصد از کارگران BPO وارد عمل شوند. با استفاده از فن آوری های شناختی حتی این رقم برای شرکت هایی که خدمات BPO را ارائه می دهند بالاتر نیز خواهد بود.

RPA در مسیر سرمایه گذاری

بسیاری از سازمان ها به تازگی شروع به استفاده از اتوماسیون فرایند روباتیک در کسب و کار خود نموده اند. همان گونه که انتظار میرود، آنها از یک دیدگاه استراتژیک بهره مند خواهند شد.

رباتها می توانند کارهای خیلی بیشتری را نسبت به خودکار نمودن عادی مراحل کار انجام دهند. RPA  می تواند ستون تلاش های لازم برای دیجیتالی کردن مشاغل و به کار گیری فن آوری های شناختی را تشکیل دهد.

بنابراین مشاغلی که از RPA یا ربات های نرم افزاری استفاده میکنند نسبت به آنهایی که از این تکنولوژی استفاده نمی کنند از برنامه های ارزشمند فن آوری های شناختی بهره بیشتری خواهند برد.

بازکردن چت