چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم ؟

چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم ؟

به اشتراک گذاری این مطلب در:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب این محتوا

همه چیز درباره بازیابی اکانت اینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم ؟ اینستاگرام شرایط و ضوابطی را برای فعالیت افراد در اینستاگرام تعریف کرده است و در صورتی که این قوانین و شرایط را نقض کرده باشید، اینستاگرام حساب شما را غیرفعال می‌کند. البته در مواردی هم بدون اینکه کاری خلاف قوانین انجام داده باشید، این مشکل پیش می‌آید. برای مثال اگر در فاصله زمانی کوتاهی تعداد پست‌های ارسالیتان زیاد باشد، یا کاربران زیادی را در مدت زمان کوتاهی دنبال کرده باشید، اینستاگرام ممکن است این موارد را مشکوک و یا اسپم در نظر گرفته و نسبت به غیرفعال کردن حساب کاربریتان اقدام کند.

از دیگر مواردی که سبب غیرفعال شدن حساب اینستاگرام می‌شود می‌توان به رعایت نکردن حق کپی رایت، گذاشتن پست‌های غیرمجاز و غیرقانونی، گذاشتن کامنت‌های زیاد و پشت سر هم، لایک کردن زیاد اشاره کرد. در مواردی نیز ممکن است حساب اینستاگرامتان به دلیل رعایت نکردن اصول امنیتی، هک شود و به دست افراد ناشناس بیفتد. در تمام این موارد، امکان بازیابی حساب اینستاگرام وجود دارد. گرچه این روش صد درصدی نیست و احتمال غیرفعال ماندن همیشگی حسابتان وجود دارد، اما شانس زیادی وجود دارد که با این روش بتوانید حساب غیرفعال شده‌تان را بازیابی کنید.

شیوه بازیابی حساب که توسط اینستاگرام غیرفعال شده است

برای این که حساب اینستاگرام غیرفعال شده خود را بازیابی کنید، کافی است مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

مرحله اول

ابتدا اینستاگرام را باز کرده و نام کاربری (Username) و رمز عبور حساب کاربری (Password) خود را که غیرفعال شده است، وارد کنید. سپس روی ورود (Login) کلیک کنید.

مرحله دوم

پیغام “Your Account Has Been Disabled For …” در صفحه‌تان ظاهر می‌شود. این پیغام می‌گوید که حساب کاربری شما به دلیل نقض قوانین اینستاگرام غیرفعال شده است. ببینید که چطور می توانید حساب کاربریتان را بازیابی کنید. در این مرحله گزینه بازبینی (Appeal) را انتخاب کنید.

مرحله سوم

درصفحه ای که باز شده است روی “Let Us Know” کلیک کنید. این قسمت به شما می‌گوید که اگر فکر می‌‌کنید این اقدام یعنی غیرفعال کردن حسابتان به اشتباه صورت گرفته است، به اینستاگرام اطلاع دهید.

مرحله چهارم

حالا در بخش “My Instagram Was Deactivated” (اینستاگرام من غیرفعال شد) که باز شده است، از بین دو گزینه yes وno اگر حساب شما تجاری، مربوط به شرکت یا برند است گزینه Yesرا انتخاب کرده و اگر حساب شما شخصی است، گزینه No را انتخاب نمایید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

مرحله پنجم

  • در کادر بعدی خواسته شده تا Full Name یعنی نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
  • کادر بعدی با عنوان Your Instagram Username، اطلاعات مربوط به آی‌دی حساب اینستاگرام شما را خواسته است.
  • آی‌دی شما همان نامی است که اگر وارد پروفایلتان شوید، بالای عکس پروفایل شما نوشته شده است.
  • در کادر بعدی با عنوان Your email address خواسته شده تا آدرس ایمیل متعلق به حساب اینستاگرامتان را وارد کنید.
  • در بخش انتخاب کشور که کادر مربوط به Which country are you writing in from? است، بهتر است United States (ایالات متحده) را انتخاب کنید. متاسفانه ایران به دلیل تحریم‌ها ممکن است در لیست سیاه باشد و درخواست‌های ارسالی از این کشور مورد بررسی قرار نگیرد. اما اگر حساب شما تجاری است و یا متعلق به شرکت و برند ایرانی است، Iran (ایران) را وارد کنید.
  • در این مرحله، اگر حساب غیرفعال شده مربوط به شرکت، برند، یا حساب تجاری باشد، از شما خواسته شده تا نسخه‌ای از یکی از موارد ذکر شده را آپلود کنید.

این موارد به ترتیب عبارتند از:

پروانه کسب، برگه پرونده مالیاتی، صورت‌حساب‌های بازرگانی، گواهی تاسیس، مدارک شرکت، قبوض همگانی مثل آب و برق و تلفن، اثبات مالکیت نام دامنه سایت، اسناد ثبت سفارش. می‌توانید درخواستتان را بدون آپلود فایل نیز ارسال کنید. اگر بخواهید فایل را آپلود کنید، باید عکس آن فایل را با فرمت JPEG تهیه کنید و Choose File را زده و عکس مورد نظر را از این قسمت آپلود کنید. اگر فایلی برای آپلود ندارید، بهتر است این قسمت را نادیده بگیرید و تیک مربوط به اطلاع از عدم آپلود فایل را بزنید. با زدن این تیک اعلام می‌کنید که در صورت عدم آپلود فایل معتبر، مطلعید که امکان دارد کمکی برای بازیابی حسابتان دریافت نکنید. ( I understand I can’t get help with my account if I haven’t uploaded a valid documents supporting my business) در نهایت روی کلمه ارسال (Send) کلیک کنید.

مرحله ششم

چند ساعت بعد باید ایمیلی از اینستاگرام دریافت کنید. در این ایمیل از شما خواسته می‌شود تا بر روی برگه کاغذی به صورت دستی و با دست خط خود یک‌سری شماره را که در ایمیل ذکر شده به همراه نام کاربری و نام خود بنویسید و در حالتی که آن را در دست گرفته‌اید، عکس بگیرید. در این عکس باید چهره‌تان مشخص باشد. بعد از انداختن عکس آن را سریعا در جواب ایمیل ارسال کنید. این شرایط برای حساب تجاری نیز صادق است و حتی اگر شما صرفا مدیریت آن حساب را در اختیار دارید، ارسال عکس چهره‌تان، اینستاگرام را مطمئن می‌کند که ربات نیستید و شخصی حقیقی، اختیار حساب را دارد.

مرحله هفتم

در مرحله بعدی از شما خواسته می شود که اگر حساب شما تجاری است و یا حساب متعلق به شرکت یا برند خاصی است، از مدارک مربوط به حساب اینستاگرام آن عکس گرفته و بفرستید تا توسط تیم اینستاگرام مورد بررسی قرار بگیرد. این مدارک عبارتند از پروانه کسب، برگه پرونده مالیاتی، صورت‌حساب‌های بازرگانی، فاکتورهای فروش برای کسب‌وکارهای کوچک، قبوض همگانی مثل آب و برق و تلفن، اثبات مالکیت نام دامنه سایت، و اسناد ثبت سفارش. برای اثبات مالکیت حساب تجاری خود باید یکی از موارد بالا را داشته باشید، اگر اینطور نیست شرایط بازیابی حساب تجاری با تصویر معمولی خودتان بسیار سخت است.

معمولا اینستاگرام بعد از بررسی درخواست ظرف ۳ تا ۲۰ روز نسبت به فعال سازی مجدد حساب شما اقدام خواهد کرد. درصورتی که ظرف این مدت جوابی دریافت نکردید، سعی کنید با فاصله چند روزه چندین بار به support@instagram.com ایمیل بفرستید و مشکل‌تان را با ذکر این‌ که حسابتان بی‌دلیل و بدون نقض قوانین بسته شده است، بیان کنید. اگر ظرف ۲ تا ۳ هفته با این روش و ارسال ایمیل نتوانستید حساب‌تان را بازگردانید، متاسفانه دیگر چندان امیدی به بازیابی حساب وجود ندارد و باید به فکر یک حساب کاربری جدید باشید.

شیوه بازیابی حساب اینستاگرامی که هک شده است

گاهی اوقات ممکن است بر اثر سهل‌انگاری یا بی‌دقتی اطلاعات حساب اینستاگرامتان در اختیار افراد ناشناس و سودجو قرار گیرد و یا به عبارتی حساب اینستاگرامتان هک شود. در این صورت علاوه بر آنکه باید آرامش خود را حفظ کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیار فرد هکر قرار ندهید، لازم است سرعت عمل نیز به خرج دهید تا بتوانید حساب اینستاگرام خود را زودتر بازیابی کنید.

اگر هکر ایمیل وارد شده در حساب کاربری اینستاگرامتان را عوض نکرده باشد، این شانس را دارید که از طریق بازیابی رمز عبور با ایمیل، رمز عبورتان را تغییر دهید و مجدد با رمز عبور جدید وارد حساب اینستاگرام خود شوید. دقت کنید که در این صورت، رمز عبور ایمیلتان را نیز عوض کنید تا هکر نتواند به آسانی به ایمیل و حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد. اما اگر کار از این مرحله گذشته باشد و فرد هکر ایمیل و اطلاعات کاربری شما را تغییر داده باشد که در اغلب موارد هم چنین است

 می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

مرحله اول

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.

مرحله دوم

در صفحۀ ورود به حساب کاربری یا Login، گزینۀ Get help signing in(درخواست کمک برای ورود) را انتخاب کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، نام کاربری یا آدرس ایمیل مربوط به حساب کاربری اینستاگرامتان را وارد کنید.

مرحله چهارم

حالا باید روی گزینه نیاز به کمک بیشتر دارید؟ (Need more help) کلیک کنید.

مرحله پنجم

در صفحه با کمک ما اکانت خود را بازیابی کنید (Help Us Recover Your Account) روی نوشته “من نمی توانم با این ایمیل یا تلفن وارد شوم” (I can’t access this email or phone number) کلیک کنید.

مرحله ششم

  • در مرحله آخر صفحه‌ای با عنوان Request Support (پشتیبانی درخواست) باز می‌شود. در این بخش چند سوال از شما پرسیده می‌شود که باید با دقت به آنها پاسخ دهید. در کادر اول با عنوان Email used to create account باید ایمیلتان را وارد کنید. دقت داشته باشید این آدرس ایمیل همان آدرس ایمیلی باشد که حساب کاربریتان را با آن ساختید.
  • در کادر دوم با عنوان Contact email address (if different) آدرس ایمیلی را که می‌خواهید بدان طریق با اینستاگرام در تماس باشید، وارد کنید.

مرحله هفتم

  • در کادر سوم باید انتخاب کنید که آیا حساب کاربری متعلق به شرکت یا نام تجاری است (Company or brand account)، یا حساب شخصی با عکس‌های متعلق به شما (Personal account with photos of me) و یا حساب شخصی بدون عکس‌های شخصی شما ((Personal account without photos of me است.
  • در کادر چهارم از شما سوال می شود که دلیل درخواست شما چیست؟ (What is the reason for this request?)

گزینه اول (I’ve forgotten which email address is on my account) می‌گوید فراموش کرده‌ام که کدام آدرس ایمیل بر روی حسابم قرار دارد.

گزینه دوم (I know which email address is on my account, but I can’t log in to it) می‌گوید که می‌دانم کدام آدرس ایمیل را برای حسابم استفاده کرده‌ام اما نمی‌توانم به آن وارد شوم.

گزینه سوم (My account has been hacked) هم می‌گوید که حسابم هک شده است.

گزینه چهارم نیز شامل سایر موارد می شود.

  • در آخرین کادر هم باید در صورت امکان، اطلاعات بیشتری در اختیار اینستاگرام بگذارید که ممکن است به بازیابی حساب شما کمک کند.
  • پس از این مرحله گزینه Request Support (ارسال درخواست) را انتخاب کنید.

مرحله هشتم

پس از انجام کلیه مراحل فوق باید منتظر دریافت ایمیل از سوی اینستاگرام باشید. اگر اینستاگرام هک شدن حساب کاربری اینستاگرامتان را تایید کرده باشد و راهی برای بازیابی آن داشته باشد، ایمیلی برایتان ارسال خواهد کرد. ایمیل اینستاگرام به همان آدرسی ارسال خواهد شد که شما برای تعامل با اینستاگرام انتخاب کرده‌اید.

مرحله نهم

ایمیل ارسالی از سوی اینستاگرام، دارای لینکی است که برای افزایش امنیت حساب کاربری اینستاگرامتان به کار می‌رود.

مرحله دهم

روی لینک کلیک کرده و رمز عبور جدیدی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. با انجام این کار، حساب اینستاگرام شما بازیابی می شود.

مرحله یازدهم

در اغلب موارد اینستاگرام برای کسب اطمینان از هویت فردی که بابت هک شدن حساب کاربری اینستاگرامش درخواست کمک کرده، از شما عکسی را با مشخصات خاصی می‌خواهد و می‌خواهد همراه با آن کدی را که در ایمیل ارسال شده است به پیوست برای بخش پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید. در صورتی که احراز هویت شما توسط اینستاگرام تایید شود، می‌توانید حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنید.

آیا حساب اینستاگرام حذف شده را می توان بازیابی کرد؟

اگر حساب اینستاگرام خود را برای همیشه پاک کرده باشید، دیگر نمی‌توان آن حساب را با همان نام کاربری بازیابی کرد. اینستاگرام در بخش Privacy and Policy توضیحات مربوط به حساب حذف شده را توضیح داده است. و همان طور که رسما اعلام کرده است، اکانت‌های حذف شده را برای همیشه از دسترس خارج خواهد کرد.

برای خواندن مقالات بیشتر در  راه مخفی  کلیک کنید

بازکردن چت