ربات اکشن بلاک

مطالب کلیدی درباره اکشن بلاک (Action Blocked) اینستاگرام

به اشتراک گذاری این مطلب در:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب این محتوا

احتمالاً می دانید که اینستاگرام در زمینه فعالیت های نظیر فالو کردن، لایک زدن، کامنت گذاشتن و …

محدودیت هایی دارد که اگر از چهار چوب تعیین شده برای آنها، تجاوز کنید، با پیام Action Blocked مواجه خواهید شد. مواجه شدن با پیام اکشن بلاک یعنی موقتاً جلوی شما در یک یا چند زمینه خاص (نظیر لایک زدن، فالو کردن یا …) گرفته شده است و تا زمان رفع اکشن بلاکی، قادر نخواهید بود آن فعالیت‌ها را انجام دهید.

دقت داشته باشید عنوان صحیح پیامی که اینستاگرام به ما نمایش میدهد میدهد “اکشن بلاکد” (Action Blocked) میباشد ولی عنوان آن در ایران به “اکشن بلاک” (Action Block) معروف شده است. لذا ما نیز در این مقاله از عنوان رایج آن استفاده کرده ایم.

ما در این مقاله تمامی دلایل مرتبط با اکشن بلاک، نحوه رفع آن و مواردی که میتواند از بروز اکشن بلاکی پیشگیری کند را شرح خواهیم داد.

انواع اکشن بلاک

پیام های اکشن بلاک معمولاً به ۲ صورت زمان دار و بدون زمان ظاهر می شوند (به تصاویر زیر دقت کنید):

پیام اکشن بلاک بدون زمان
پیام اکشن بلاک بدون زمان
پیام اکشن بلاک زمان دار
پیام اکشن بلاک زمان دار

رفع اکشن بلاک بدون زمان، آسان است ولی اکشن بلاک زماندار معمولاً ما را مجبور میکند برای رفع آن، تا زمان تعیین شده صبر کنیم. البته اکشن بلاک زماندار اغلب بعد از چندین مرتبه اکشن بلاک شدن بصورت بدون زمان، پدیدار میگردد لذا بهتر است در اولین زمانی که اکشن بلاک برایتان پیش آمد موارد پیشگیری (که در این مقاله بیان کرده ایم) را مد نظر قرار دهید تا بتوانید از بروز مجدد مشکل جلوگیری کنید.

رفع مشکل اکشن بلاک (Action Blocked)

اگر به هر دلیلی با مشکل اکشن بلاک مواجه شدید، راحت ترین کار برای رفع این مشکل آنستکه:

  • ۱٫ پسورد (رمز عبور) اکانت اینستاگرام خود را عوض کرده و از اکانت تان خارج شوید
  • ۲٫ آثار باقیمانده از فعالیت های قبلی خود را، با پاک کردن Cache یا حذف/نصب کردن اپلیکیشن اینستاگرام از بین ببرید
  • ۳٫ گاهی نیاز است مودم اینترنت خود را نیز خاموش و روشن نمایید (یا اگر از گوشی استفاده میکنید آنرا در حالت پرواز قرار داده و پس از چند دقیقه، نت را مجدد وصل کنید) تا آی پی اتصال به اینترنت شما عوض شود

لامپپس از طی کردن مراحل فوق اگر با رمز جدید، وارد اکانت تان شوید خواهید دید که مشکل اکشن بلاک رفع شده است!

نکته ای جالب! در رابطه با اکشن بلاک زمان دار

همانطور که گفتیم در اکشن بلاک زمان دار، باید تا زمان تعیین شده صبر نموده و سپس برای رفع اکشن بلاکی اقدام نمایید، اما در برخی موارد مشاهده کرده ایم که پس از طی کردن موارد فوق (موارد رفع اکشن بلاکی)، بخش آنفالو یا آنریکوست باز میشود (یعنی میتوان بدون مشکل، این ۲ کار را انجام داد) و زمانیکه تعدادی از آخرین افراد فالو شده را آنفالو یا آنریکوست میکنیم، قبل از سر رسید تاریخ اکانت ما رفع اکشن بلاک میشود!

چطور اکشن بلاک (Action Blocked) نشویم (روش‌های پیشگیری)

قاعده شماره ۱ (بسیار بسیار مهم)

به هنگام استفاده از اینستاگرام چه در موبایل چه در سیستم، هرگز از فیلتر شکن (یا پروکسی های خارجی) استفاده نــکنید. بطور کل اگر آی پی (IP) شما ناگهان از یک کشوری به یک کشور دیگر تغییر یابد قطعاً اکشن بلاک خواهید شد! (در استفاده از سرور های مجازی نیز هوشیار باشید که نباید برای کشورهای خارجی باشند).

خطر اکشن بلاک

قاعده شماره ۲

سعی کنید انسانی رفتار کنید و یک فرایند خاص را مرتباً تکرار نـکنید! هیچکس در شرایط عادی همه روزه به یک پیج خاص (مثلاً پیج محسن یگانه) سر نمی زند تا فالورهای او را فالو کند! یا همه روزه یک هشتگ خاص را سرچ نـمی زند که پست های آنرا لایک کند. اگر یک هشتگ برای شخصی خیلی با اهمیت باشد، خود هشتگ را فالو کرده و از طریق تایم لاین، آنرا دنبال خواهد کرد. اگر از ربات اینستاگرام کاربر مجازی استفاده میکنید تنظیمات چرخه ساز را با دست بچینید (کپی/پیست نـکنید).

ربات اینستاگرام کاربر مجازی بدون اکشن بلاک

با ربات اینستاگرام نه تنها اکشن بلاک و شادوبن نمی شوید، بلکه فالورهای شما نیز افزایش می یابد. برای اطلاعات بیشتر به صفحۀ ربات اینستاگرام کاربر مجازی ما مراجعه فرمایید.

قواعد مرتبط با تعداد فعالیت

  • پست های زیاد در یک بازه زمانی کوتاه، منتشر نـکنید
  • در هر ساعت بیشتر از ۳۵۰ عدد لایک نـزنید
  • اگر اکانت تان کمتر از ۶ ماه است که ساخته شده است، در هر ساعت بیشتر از ۲۰ فالو انجام ندهید، اما اگر پیج تان قدیمی است، میتوانید در هر ساعت بیشتر از ۵۰ فالو نیز انجام دهید.

قواعد درج کامنت

دقت داشته باشید! کامنت گذاری، تنها فعالیتی است که در آن امکان ارسال گزارش مزاحمت (یا همان ریپورت کردن) وجود دارد، یعنی افرادی که شما زیر پست های آنها کامنت میگذارید میتوانند با زدن دکمه Report شما را به عنوان اسپمر (یا مزاحم) به اینستاگرام گزارش بدهند! و اینستاگرام با حساسیت و جدیّت بسیار بالا این مورد را پیگیری خواهد کرد! لذا در مورد کامنت گذاری باید خیلی هوشیارانه تر عمل کنید…

خطر اکشن بلاک
  • در درجه اول سعی کنید کمتر کامنت گذاری انجام دهید و بیشتر فالو و لایک بزنید، بهتر است حداکثر ۳۰ کامنت در ساعت در نظر بگیرید. البته هر چه کمتر، بهتر.
  • در درجه دوم سعی کنید کنید چندین مدل پیام در نظر بگیرید (حداقل ۵ مدل) که تا حد ممکن از نظر نوشتار شبیه به هم نباشند، زیرا اینستاگرام از طریق متن های مشابه به این نتیجه می رسد که شما قصد اسپم کردن دارید!
  • حتماً روی روانشناسی پیام ها کار کنید و متن پیام را حتماً مودبانه و عامه پسند در نظر بگیرید؛ البته این مورد جای صحبت های بسیاری دارد که از حوصله این مقاله خارج است ولی همین قدر که در نظر داشته باشید اگر پیام شما به مزاج افراد خوش نیاید شما را ریپورت خواهند کرد کافیست که در مورد متن پیام دقت لازم را به خرج دهید.
  • اگر کامنت گذاری را به عهده ربات می گذارید هوشیار باشید به جای آنکه ربات را هدایت کنید تا پست های یک شخص خاصی را کامنت گذاری کند. آن را به سمت یک هشتگ خاص سوق دهید، زیرا از آنجاییکه شما یکسری کامنت ثابت برای ربات در نظر میگیرید ممکن است در پست های اشخاص، یک پست ناراحت کننده (مثلاً خدای ناکرده یک پست مربوط به مجلس ترحیم) وجود داشته باشد که با درج کامنت کامنت از پیش تعریف شده، باعث بروز نا هماهنگی و در نهایت ریپورت شدن شما شود. اما اگر ربات را در یک هشتگ، مثلاً هشتگ “فروش کفش” به کار بگیرید هر نوع کامنتی که بگذارید هرگز ضایع نخواهید شد.

باگ اینستاگرام در زمینه اکشن بلاک

گاهاً دیده ایم که تعداد معدودی از مشتریان ما، بیان کرده اند که بدون هیچ دلیلی خاصی اکشن بلاک میشوند (منظور در موبایل خودشان است بدون اینکه فعالیت زیادی داشته باشند) و جالب اینجاست که پس از بررسی موضوع، مشخص شد که که واقعاً اینستاگرام آنها را بدون هیچ دلیل منطقی، اکشن بلاک میکند! بعد از اینکه به چند مورد مشابه بر خوردیم، پیگر موضوع در اینترنت شدیم که آیا شخص شخص یا اشخاص دیگری با چنین مشکلی مواجه شده اند یا خیر؟

باگ اینستاگرام

پس از جستجوی فراوان، در یک انجمن بین المللی به موردی برخوردیم که درباره این موضوع عجیب، توضیح عجیب تری را بیان میکرد. توضیح به این صورت بود:
” اگر شما به یک شخص (معمولاً یک شخص با فالوورهای زیاد) درخواست فالو بدهید و آن شخص از قبل به اینستاگرام گزارشی مبنی بر احتمال حمله هک، ارائه کرده باشد. اینستاگرام ممکن است اکانت شما را دچار باگ کند! “
از نظر ما که چندان منطقی و عقلانی نبود. اما نکته مهم این بود که شخص توضیح دهنده، درباره حل این باگ، روشی را شرح داده بود که به طرز عجیبی حلال مشکلات بود!

روش رفع باگ

روش رفع باگ

باید تمام افرادی که تاکنون به آنها درخواست داده شده را UnRequest و UnFollow نمود.
به هر صورت زمانیکه مشتریان ما تمام Requestها را UnRequest کرده و تمام فالووینگ های خود را UnFollow کردند علاوه بر رفع باگ متوجه شدند که پیج شان به وضعیت بسیار مطلوبی برای جذب فالوور رسید!

البته کلمه UnRequest معنای صحیحی ندارد اما از آنجاییکه ما رباتی تهیه کردیم که Request های بلاتکلیف را پس میگرفت نام آنرا UnRequest گذاشتیم (منظور از Request های بلاتکلیف، همان Request ها یا درخواست هایی است که شخص دریافت کنندۀ درخواست، نه آنرا قبول کرده و نه آنرا رد کرده است).

شاید ذکر این نکته نیز برایتان جالب باشد:

یکی از علائم عجیب باگ مذکور، که در پیج مشتریان‌مان، شاهد آن بودیم، ، نمایش مشکل دار فالویینگ ها بود. در برخی موارد نام فالویینگ ها قابل رویت نبود و گاهی نیز تعداد واقعی فالویینگ های موجود در لیست با تعداد نمایش داده شده در ارقام صفحۀ پروفایل، همخوانی نداشت!

با توجه به تجربه ای که در مواجه با این مشکل بدست آوردیم به مشتریان جدید ربات اینستاگرام مان اغلب توصیه می کنیم قبل از شروع کار با ربات ابتدا تمام Request ها و فالووینگ های خود را صفر کنند تا پیج شان تمیز و سر حال شده و آمادگی جذب بیشتری پیدا کند.

بازکردن چت