آموزش رفع مسدودیت واتساپ

آموزش رفع مسدودیت شماره در واتساپ

به اشتراک گذاری این مطلب در:

در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب این محتوا

آموزش رفع مسدودیت شماره در واتساپ ،شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که واتساپ حسابتان را مسدود کرده باشد و پیامی مبنی بر عدم مجاز بودن شما به استفاده از حساب واتساپ دریافت کرده باشید. دلیل اصلی مسدود شدن حساب توسط واتساپ نقض قوانین واتساپ است. استفاده از نسخه‌های غیررسمی واتساپ و زیر پا گذاشتن قوانین حریم شخصی از مهم ترین دلایل واتساپ برای مسدود کردن حساب ها است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال راه حلی برای حل این مشکل هستید، با ما همراه باشید تا با روش‌های رفع مسدودیت شماره در واتساپ آشنا شوید.

دلیل مسدود شدن شما در واتساپ  چندین موارد میتواند باشد

  • ارسال پیام انبوه  و یکسان برای کسانی که شماره شما را ندارند  در پی وی
  • ارسال پیام های تهدید امیز
  • گزارش شما توسظ کاربران دیگر به خاطر حضور در شخصی یا همون بلاک کردن شما
  • اضافه کردن افراد زیاد به گروه به طور ناگهانی و بدون اطلاع انها
  • استفاده از واتساپ های نامعتبر مانند جی بی واتساپ واتساپ پلاس و …
  • در این حالت تا چندین روز و حتی چندین ماه  طول میکشه که باید شما ی متن پیام به صورت زیر با زبان انگلیسی برای ایمیل پشتیبانی واتساپ
  • بفرستید تا حسابتون بررسی و باز گشایی شود

نحوه رفع مسدودیت موقت

مسدودیت موقت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که به جای برنامه رسمی واتساپ از نسخه های پشتیبانی نشده‌ای از آن مانند WhatsApp Plus و GB WhatsApp یا برنامه‌هایی که ادعا دارند گفتگوهای واتساپ شما بین گوشی‌ها را جابجا می‌کنند استفاده کنید. از آنجا که این برنامه ها ناقض شرایط واتساپ هستند و واتساپ قادر به پیگیری و تایید روال امنیتی این برنامه ها نیست، اقدام به مسدودیت موقت حسابتان می‌کند. در این حالت تایمری روی صفحه واتساپتان ظاهر می‌شود که نشان میدهد پس از گذشت چه زمانی مسدودیت موقت حسابتان رفع خواهد شد و مجددا می‌توانید به حساب واتساپتان دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر پس از رفع مسدودیت موقت همچنان به استفاده از اپلیکیشن‌های غیررسمی ادامه دهید، احتمال دارد که واتساپ حسابتان را به صورت دائمی مسدود کند.

remove whatsapp blocking

برای رفع مسدودیت موقت باید صبر کنید تا زمان تایمر به انتها برسد. پس از اتمام این زمان بهتر است از گفتگوهای خود بکاپ تهیه کنید تا بتوانید آن را به واتساپ جدید خود انتقال دهید.

نحوه بکاپ گرفتن از اطلاعات در نسخه رسمی واتساپ را قبلا در مقاله بکاپ واتساپ به تفصیل آموزش داده‌ایم. بکاپ گرفتن در نسخه های غیررسمی واتساپ تفاوت چندانی با بکاپ گرفتن از واتساپ رسمی ندارد و شما می توانید برای اطلاع از چکونگی انجام این کار به مقاله بکاپ گرفتن از واتساپ مراجعه نمائید.

نحوه رفع مسدودیت دائم

آموزش رفع مسدودیت شماره در واتساپ، مسدودیت دائم چنان که از نامش نیز پیدا است، با گذر زمان برطرف نخواهد شد و برای رفع آن باید به دنبال علت آن باشید و سپس سعی کنید آن را برطرف کنید. علل اصلی مسدودیت دائم حساب واتساپ عبارتند از:

  • ارسال محتوای نامناسب
  • پیام دادن به تعداد زیادی از افراد ناشناس
  • بلاک و ریپورت شدن توسط افراد

به هر صورت زمانی که حسابتان به صورت دائم مسدود شده باشد، پیامی با این مضمون دریافت می‌کنید که شماره تلفن شما برای استفاده از واتساپ مسدود شده است و برای دریافت کمک باید با پشتیبانی واتساپ در تماس باشید.

حل مشکل مسدودیت واتساپ ممکن است مدت زمان زیادی لازم داشته باشد. خصوصا چون واتساپ اپلیکیشنی امریکایی است و کشور ما تحریم شده، به همین علت ممکن است دریافت پاسخ چندین روز یا هفته طول بکشد. پس باید صبور باشید و با حوصله مراحل را پیگیری کنید. البته باید یادآور شد که احتمال دارد با وجود تلاش‌های زیاد برای تماس با واتساپ، مسدودیت رفع نشود و ناچار به باز کردن حساب جدید با شماره جدید باشید.

در اولین قدم برای رفع مسدودیت دائم در پیام ظاهر شده بر روی صفحه، گزینه Support را بزنید.

 

remove whatsapp blocking

 

در قسمت بعدی، پیام خود را (ترجیحا به زبان انگلیسی) برای واتساپ بنویسید و مشکل تان را به دقت شرح دهید. حتما شماره تلفن، نام کاربری و در صورت داشتن ایمیل آدرس ایمیل خود را در محتوای پیام بگنجانید تا تیم پشتیبانی واتساپ بتوانند با شما در ارتباط باشند.

 

remove whatsapp blocking

برای مثال می توانید چنین ایمیلی به تیم پشتیبانی واتساپ ارسال کنید:

Hello, unfortunately, my WhatsApp account has been blocked and I can’t have access to it. I need it for my business and I request you to check the issue and if it is possible, please unblock the account.

 

اگر تیم پشتیبانی واتساپ تا چند روز جوابی به شما نداد و حسابتان بازگشایی نشد، بهتر است با ارسال ایمیل به تیم پشتیبانی، برای حل مشکل واتساپ اقدام کنید. برای ارسال ایمیل به واتساپ در سیستم عامل های مختلف از آدرس ایمیل‌های زیر استفاده کنید.

آدرس ایمیل واتساپ برای سیستم عامل اندروید : android_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل واتساپ برای سیستم عامل آیفون : iphone_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل واتساپ برای سایر سیستم عامل‌ها : support@whatsapp.com

 

فرایند دریافت جواب ممکن است چند روزی طول بکشد اما اگر بعد از دو هفته همچنان پاسخی دریافت نکردید، بهتر است یک بار دیگر برای آنها ایمیل ارسال کنید. در صورتی که پس از ارسال چندباره پیام همچنان حسابتان مسدود باقی ماند، متاسفانه باید به باز کردن حساب واتساپ دیگری بیندیشید.

نحوه رفع بلاک شدن توسط کاربران واتساپ

در آموزش رفع مسدودیت شماره در واتساپ، اکثر کاربران ناشناس نسبت به پیام های خصوصی در واتساپ حساس هستند و معمولا فرستنده پیام های ناشناس را بلاک می‌کنند. برخی از مخاطبان نیز ممکن است به هر دلیلی نسبت به بلاک کردن شما اقدام کنند. وقتی کاربری شما را بلاک کند، امکان ارسال پیام و تماس صوتی و تصویری با او در واتساپ ندارید. همچنین قادر به مشاهده وضعیت و تصویر پروفایل او نیز نخواهید بود. در هر حال اگر فهمیدید که توسط برخی کاربران در واتساپ بلاک شده اید، سه راه برای خارج شدن از بلاک کاربران به شما معرفی می‌کنیم:

راهکار اول رفع بلاک: حذف اکانت واتساپ و باز کردن دوباره حساب

ساده‌ترین راه برای خروج از بلاک کاربران آن است که اکانت خود را حذف کنید و سپس مجددا حسابتان را باز کنید. به این ترتیب از بلاک کلیه افرادی که شما را مسدود کرده بودند، خارج می‌شوید. ولی حتما از قبل از پیام‌های واتساپ بکاپ بگیرید ( اینجا کلیک کنید )

راهکار دوم رفع بلاک: استفاده از گروه مشترک و درخواست از فرد برای آنبلاک کردن شما

وقتی فردی شما را بلاک کرده باشد، نمی‌توانید مستقیما به او پیام دهید اما اگر گروه مشترکی با آن فرد داشته باشید، می‌توانید در گروه پیامی ارسال کنید و از او بخواهید که شما را آنبلاک کند. اگر با آن فرد گروه مشترکی ندارید، می‌توانید از یکی از دوستان مشترکتان بخواهید که گروهی ساخته و شما و آن شخص را به گروه اضافه کند تا بتوانید شخصا با او صحبت کرده و از او بخواهید که نسبت به رفع مسدودیت شما اقدام کند.

راهکار سوم رفع بلاک: ثبت نام با شماره جدید در واتساپ

اگر نتوانستید با دو روش قبلی خود را از بلاک کاربران خارج کنید، پیشنهاد ما استفاده از شماره جدید برای باز کردن حساب در واتساپ است. در این روش با شماره‌ای جدید در واتساپ ثبت نام می‌کنید و می‌توانید از ابتدا به فعالیت خود ادامه دهید. همین طور می‌توانید از اطلاعات خود در واتساپ قبلی بکاپ گرفته و در حساب جدیدتان وارد کنید. افرادی که شما را بلاک کرده بودند در حساب جدید شما در دسترس هستند و می‌توانید با آنها در ارتباط باشید.

گرچه با کمک روش‌هایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم، می‌توانید نسبت به رفع مسدودیت واتساپتان اقدام کنید، اما توصیه ما در وهله اول آن است که تا حد امکان سعی کنید گرفتار مسدودیت نشوید. به قول معروف، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پس سعی کنید از نسخه‌های غیر رسمی واتساپ دوری کنید و تا حد امکان از ایجاد مزاحمت شخصی برای افراد، ارسال پیام‌های غیراخلاقی و نقض قوانین واتساپ اجتناب کنید.

 

بازکردن چت